Caramella naturpooler

Lugnt, stilla och ostört kan man njuta av tystnaden i Mont Caro. Bara lite, lite ljud från vatten som söker sig från toppen neråt. Lite japansk trädgård mitt i allt det spanska.

Igår kom mer bilder från de unga som härjar runt i Casa Ourika. Miriam ”gatuhunden som fick ett hem” fungerar bra, värmen är varannan dag 21 varannan dag 32, och igår höll temperaturen 30 grader och hela konkarongen trekkade iväg upp mot Mont Caro för att svalka sig i Caramellas naturpooler.

caramella3

Undrar vem som ska ge upp först? Tvivlar på att det är Dottern.

Parkeringen är ca 4 km från Casa Ourika. Sen ska man leka vildmark i 3 km där man ska klättra uppför/nerför klippblock och sylvassa taggar från olika buskar. Smala stigar där man får hålla in magen vid behov. Så det är ett äventyr. När man så kravlat sig igenom och förbi alla hinder öppnar sig en serie naturpooler där man nästan alltid hittar någon pool att ostört ligga och gotta sig. Vattnet är iskallt men svalkar skönt när det är 30 + i luften.

Miriam, den lilla voffsingen, vill inte gärna släppa taget om sina älsklingar, Äldsta dottern, Pojkvännen och Yngsta dottern (som nu också godkänts av ”gatu-trasan” Miriam). Och vet inte riktigt hur hon ska göra när dom går ner i vattnet. Miriam tycker inte om att få vatten på sig. Något alla jobbar på att ändra. Med lite lock och pock lyckas dom, ibland, få Den Unga Miriam att åtminstone gå med på att doppa tassarna. 🙂

caramella2

Om någon håller i henne går Miriam med på att doppa tassarna.

//Ulrika

och snälla alla försök undvika klippa tånaglarna på flyget. Trots att jag inte är flygvärdinna tror jag det skulle hamna på min ”avsky” lista också.

intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Om mariaulrika

Trött på att ha sommar så kort tid av året, trött på att månad efter månad skrapa snö och is från bilrutorna och omåttligt förtjust i den katalanska medelhavsstaden Tortosa så skaffade jag mig ett nytt liv i Tortosa, Spanien. En Olivfarm på en hektar med oliv-, mandel- och fikonträd. This is my story...
Detta inlägg publicerades i Djur och natur. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Caramella naturpooler

  1. Ditte skriver:

    Så fint och skönt med en svalkande naturpool inte alltför långt från huset. Och lite av ett äventyr att ta sig dit. Men antagligen innebär det att bara de största entusiasterna hitta/kommer dit.
    Kram!

    Gilla

  2. Hej 🙂 klipper tånaglarna på planet??? oooooo va äckligt sånt gör man ju hemma …härliga bilder man längtar bort 🙂 ha en skön dag kram

    Gilla

  3. Chris skriver:

    Ser fantastiskt ur

    Gilla

  4. Ingrid skriver:

    Jag lovar! Nästa gång jag ska ut och flyga ska jag inte klippa tånaglarna. I och för sig fattar jag inte hur det går till. Nagelsaxen tar de ju hand om i säkerhetskontrollen??? Jag blev av med en nagelfil som jag glömde att den låg i handväskan. Liten sjuttioårig tant med nagelfil = absolut en säkerhetsrisk!
    Kram, Ingrid

    Gilla

  5. Veiken skriver:

    Helt underbart! Jag läste inlägget som du länkade till och med mycket kärlek och jävlar-anamma så blir det ett paradis! Välkommen till Göteborg….. är på rymmen den helgen till en annan del av ……. 🙂

    Gillad av 1 person

    • mariaulrika skriver:

      Det är ett paradis och om jag får hålla på några år så blir det också ett paradis med plana och torra golv. 🙂

      Tackar och trevlig resa! 🙂

      //Ulrika

      Gilla

  6. Fia skriver:

    Åh! Längtar SÅÅ tillbaka till våran dag vid källorna! Helt underbart. Trots att jag bara doppade tårna. 🙂 Ingick även ett vildsvin som vi såg en våning upp. Ha ha! Jag lyssnade också på P4 idag ang. tånaglarna. //Kram ”äldsta dotterns pojkväns mamma”.

    Gillad av 1 person

  7. Marie skriver:

    Den där platsen hade jag älskat. Ser fantastiskt ut.

    Gilla

Lämna en kommentar