Plenty of fish in the sea

2014-08-30 13.54.00

Naturpool med benefits.

Igår blev det dags att förevisa ”mitt” Caramella för mina vänner. Molnen låg fint över bergen så klättringen blev inte toksvettig utan bara svettig. Varmt men inte tokvarmt. Att ta sig upp där innebär klättring, och det blir gärna vansinnigt varmt. Svetten rinner. Gissa känslan av att kasta sig i en naturpool med sötvatten och vattenfall när man är framme där man vill vara. Vi gick högre än jag brukar göra och hittade en ”ny” pool.

2014-08-30 14.48.25

…dvs Fiskspa på köpet.

”…och titta titta här och titta titta där och titta titta titta får ni se!” Fiskspa fick vi på kuppen. Fiskarna var hungriga och putsade ivrigt våra fötter. En överraskning minsann. ”Bergsspa med fiskpersonal”. Ingen get fick vi se, inga djur – i alla fall inte på dagen. På kvällen, när jag åkte ner till Tortosa för att köpa bensin till Genny, satt en liiiten, liiiten pärluggla efter vägen. Det är förskräckligt vad små de är. Jag har en rävhona som skriker i närområdet, och igår hälsade vi på varandra. Hon satt också efter vägen och tittade så rart på mig. Här och där fångas även kaniner i strålkastarljuset från bilen. Så djurlivet leker.

Det här med fiskspa var lite läskigt. Att ha mängder med små munnar som äter små bitar av ens hud var lite Comme ci, comme ça tycker jag, men nog ska jag upp igen och fixa mer mat åt mina nyfunna fiskvänner.

Annars är det ”I casan intet nytt”. Och det är gott så. 🙂

//Ulrika

och vårt nyhittade fiskspa är 3 km härifrån och helt gratis 😀

Intressant.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Om mariaulrika

Trött på att ha sommar så kort tid av året, trött på att månad efter månad skrapa snö och is från bilrutorna och omåttligt förtjust i den katalanska medelhavsstaden Tortosa så skaffade jag mig ett nytt liv i Tortosa, Spanien. En Olivfarm på en hektar med oliv-, mandel- och fikonträd. This is my story...
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Plenty of fish in the sea

  1. lenadyche skriver:

    Har varit på fiskspa i Spanien, men har inte sett det här i Wales. Kul video!

    Gilla

  2. Ulla & Torgny skriver:

    Fiskspa har vi här hemma också, men jag har aldrig satt ner mina fötter där. Häftigt med alla pooler, skönt efter en ansträngande klättring……

    Kram!

    Gilla

  3. Louise i Turkiet skriver:

    Haha va häftigt. Fiskspa är otroligt populärt och här i Side så har det verkligen kommit igång överallt. Hur länge har du bott utomlands?
    Kram Louise

    Gilla

Kommentera

