Med vänner i paradiset

2014-08-24 15.20.18

Inflygning Barcelona

Vi kom iväg. Trots hotande vulkaner satt vi i tid på planet och landade tom före utsatt tid i Barcelona. Som vanligt hann jag bara plocka bort kedjan och stanna bilen innan Pepe dök upp. Med bister min. Inställd på att reda ut eventuella situationer med inbrottstjuvar. Han var obeväpnad den här gången, fast knutna nävar. Hur Pepe tar sig från sitt hus och hit på så kort tid är för mig en gåta.

Sen blev hela Pepe glad. Nu är det inte bara jag här utan också två andra kvinnor. Vi nästan såg hur det snurrade till för honom när han insåg vad det betydde. Déu Meu! Nu har han tre kvinnor under sina vingar. Lite av ”tupp med hönflock” blev det av honom.

Efter alla kramar och glädjeyttringar blev han bister igen. Nu var det dags för revision av mitt sätt att handskas med min fastighet. Tio minuter av ”walk of shame” för min del, jag får tydligen inte ha stegen kvar ute – lättstulen, jag får inte ha några verktyg kvar ute – lättstulna, jag hade lämnat gaskylskåpet på och det fick jag minsann inte göra. Pepe har gått omkring här och samlat ihop allt jag tydligen borde ha låst in och muttrat och surrat på mig. Allt som han inte kunde bära upp till sitt hus satt fastlåst med kättingar i väggen. Plötsligt kändes det igen som när jag var tonåring och blev inkallad till rektorn! Han avslutade hela tillrättavisningen genom att rynka pannan, hytta med pekfingret och  säga, ”Du må var 49 men det är som att ha att göra med en 17-åring!” Och så stora kramen. Mina vänner tycker lika mycket om Pepe som jag. Han har en fanclub här, den stora lilla mannen. Man måste bara tycka om honom. Det går inget annat. Han är en hjälte, min egen privata Zorro, den mannen.

Nu är vi här. Glada och nöjda ska vi strax ut till havet och vår favoritstrand Les Casas del Alcanar och guppa runt i det underbara svalkande medelhavet. Kärlek till er alla!

You only yolo once
//Ulrika

intressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Om mariaulrika

Trött på att ha sommar så kort tid av året, trött på att månad efter månad skrapa snö och is från bilrutorna och omåttligt förtjust i den katalanska medelhavsstaden Tortosa så skaffade jag mig ett nytt liv i Tortosa, Spanien. En Olivfarm på en hektar med oliv-, mandel- och fikonträd. This is my story...
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Med vänner i paradiset

  1. Ping: “El problem” eller elproblem. | Casa Ourika

  2. Elisabeth skriver:

    Hittade din sida, via en blogg jag följer. Jag har läst en del på din blogg. Jag återkommer. Ha dé gott! Elisabeth

    Gilla

  3. Ingrid skriver:

    Vilken tur att du har Pepe som håller ordning på dig och ditt hus.
    Ha det så gott!
    Kram, Ingrid

    Gilla

  4. Steve skriver:

    Bra att resan förlöpt utan störningar av Bardarbunga. Att som bonus kunna guppa runt i det svalkande Medelhavet gör väl att våndorna inför resan snart sköljts bort. Som grädde på moset dessutom välkomnad av din ständige beskyddare Pepe.

    Liked by 1 person

  5. Lena Forsman skriver:

    ..lite kärlek -på och omsorg -av! ..rätt ska va´rätt!

    Liked by 1 person

  6. Lena Forsman skriver:

    Du har minsann hamnat rätt! En ”minimegapappa” är inte att förakta -och slösa lite kärlek och få omsorg på! Behövs säkert, om det blir lite ”lugna” / ensamma stunder.. Ha det så gott!

    Liked by 1 person

Kommentera

