Miriam är återigen hos ”mamma” sin

miriam

MiniMiriam sover gott i sin lilla väska.

Så kom vi till Sverige. Äntligen. Tog en stund men trägen vinner. Äldsta dottern med Pojkvän mötte vid Arlanda. Liten hund, MiniMiriam, kissade på sig av glädje (inne i ankomsthallen!) när hon träffade sin Ängel, dvs Äldsta dottern. Stor kärlek, maxad lycka.

Det var skönt lämna över Lill-skrället. Hon är en otroligt trevlig hund, lätt att ha att göra med, lyssnar noga och mycket följsam, men det var ändå skönt att lämna över ansvaret för ”dockan”. Nu sover hon igen på nätterna på favoritplatsen, mellan Äldsta dottern och Pojkvännen.

 

 

mirre

För mindre än 2 månader sedan levde hon på gatan. Nu sover hon, ren, smärtfri och mätt på mjuka underlag. Skruttan är hemma.

liaplupp

Miriams favoritperson.Och favoritunderlag att sova på.

Själv står jag med fötterna knädjupt i bestyr för att få ihop allt till nästa resa mot Casa Ourika. Flyget går mitt på dagen på söndag, alltså om 5 dagar. Den här gången åker jag med två vänner och ser fram emot att få visa dom paradiset. Båda har varit i Tortosa tidigare, med mig, och tycker lika mycket om staden som jag gör. Den goda maten, det lugna tempot och det underbara klimatet har fallit även mina vänner på läppen. Nu ska vi bo i mitt hus, vid Mont Caros fot och vi ska ut och trekka i bergen, ligga på stranden och vandra i Caramella. Samt äta god mat och stressa ner. Det är liksom omöjligt att jäkta i Casa Ourika. Olivlunden med sina gamla träd gör allt ”tranquil”. Och fötterna rör sig långsammare än vanligt. Det känns också som att det långsamma tempot lämnar mer energi till hjärnan, tankarna blir klarare och lättare att fokusera. Med fokusera menar jag att halvsitta i de rosa plaststolarna och titta på hur löven rör sig i vinden.

giphy1

Går sakta därifrån, rusar ständigt och fort tillbaka!

Väl mött alla. Varje dag hemifrån är en dag jag längtar tillbaka!  🙂

//Ulrika
…det här med Ebola känns inget vidare va?
…och kanske det skulle gå skicka lite regn till Casa Ourika?
och vem vill till USA när Spanien är runt hörnet? Norwegian är mitt personliga favoritflygbolag.

intressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Om mariaulrika

Trött på att ha sommar så kort tid av året, trött på att månad efter månad skrapa snö och is från bilrutorna och omåttligt förtjust i den katalanska medelhavsstaden Tortosa så skaffade jag mig ett nytt liv i Tortosa, Spanien. En Olivfarm på en hektar med oliv-, mandel- och fikonträd. This is my story...
Det här inlägget postades i MiniMiriam. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Miriam är återigen hos ”mamma” sin

  1. Ditte skriver:

    Låter som sunda tankar. Härligt att resan hem till sist ordnade sig och att lilla voven nu är hos sin kära matte.
    Önskar dig en bra resa tillbaka till Spanien och ditt eget ”Shangri La. ” ( Har besökt det riktiga i Kina men det lär också var det som är ens eget paradis, var det än vara månde)
    Kram!

    Gilla

  2. Ingrid skriver:

    Så du flyger och far. Jag förstår att det var skönt att få lämna av den där lilla hunden.
    Önskar dig en fin resa på söndag och härliga dagar tillsammans med dina vänner.
    Kram, Ingrid

    Liked by 1 person

  3. Lena Forsman skriver:

    Ulrika! Har läst, skrattat och insett att man gör det nu eller nu (eller när det är dags)! Vilken resa -i ordets rätta bemärkelse du gör! Helt rätt… enligt mig (och dig). Har själv funderat och tänkt och funderat, att så småningom flytta eller åtminstone halvårsvis, bosätta mig i Thailand. Varför??? Jag och Sebastian, min son åkte dit EN gång -2005, åkte runt i landet en månad och förälskade mig i -kanske inte enbart i landet men i atmosfären som finns (fanns?) där. Människorna..maten..allt vackert..stämningen..(priserna)..allt att upptäcka. Vet förstås inte, eftersom jag inte varit där sedan dess, pga olika omständigheter. Men jag saknar och längtar dit, fråga inte varför. När jag läser din blogg -med nöje! inser jag hur möjligt det är. Lite byråkrati, Sebastian som jag vill ska flytta hemifrån först (2 år?), jag som jag vill ska bli friskare i kroppen.. äsch väntar kanske inte, reka läget några gånger, -sedan flytt. Tänker hyra ett litet hus i så fall, eftersom man inte får äga mark. … Lycka till till din resa!! //Kram Lena

    Gilla

    • mariaulrika skriver:

      Tack Lena! 🙂

      Ja man ska göra det man vill. Det är skakigt och ibland blir jag orolig och undrar vad jag gett mig in på. Men hittills har jag inget annat att säga än gör det du vill! Skit i konventionerna. Konventionerna får andra ta hand om. Jag orkar inte 😛

      Ha det gott och lycka till själv

      //Ulrika

      Gilla

Kommentera

