Skadad, jag är skadad!

2014-07-30 14.39.20

Insekter finns det gott om. Det kryllar.

Skadad är vad jag är. Drattat på rumpan är vad jag har. Ont i svanskotan är vad jag fått.

Allt började med myror.  Jag har haft en myrkamp, som jag naturligtvis vunnit (Självklart! Självklart!). Efter att ha hållit myrorna stången under några dagar satte jag mig med google, as you do, och med lite funderande kom jag fram till att lyckas jag bara ta bort doftspåret de lämnar så kommer hittar de inte tillbaka förrän nästa myra vandrar in och leder sina vänner framåt. Och det har funkat.

2014-08-01 16.51.02

Mont Caro har varit grinig i två dagar nu. Tur det. Iom olyckan så ligger jag mest i soffan och tittar på film. Och tycker synd om mig.

Eftersom de är utkörda ur huset, myrorna,  så har jag flyttat krigsfronten till utanför huset. Motar Olle i grind så att säga. Igår såg jag ett ökande myrantal utanför, på ”pation”.  Så jag skurade snabbt bort deras spår och när jag ändå höll på blev även köksgolvet skurat. Mina flip-flop blir überhalkiga på blöta stengolv, och naturligtvis tänkte jag inte utan gick på det skridskohala golvet. Fötterna bara försvann och jag ramlade på stjärten. Nu är den visserligen något ”vadderad”, rumpan alltså, men det hjälpte inte. Slog i svanskotan. Ordentligt.

Har man slagit i svanskotan ordentligt så vet man hur ont det gör. Jag har slagit i svanskotan förut, men aldrig så här illa. Det har blivit en något ”åldrad tantstil” över mitt rörelseschema sedan igår. Kan inte sätta mig utan att ta stöd, kan inte ställa mig upp utan att ta stöd, kan inte gå i trappor, gillar inte nivåskillnader och in och ut ur bilen är också en syn misstänker jag.

Nåja, det går över. Google igen, as you do.., och det finns inget att göra. Om inte smärtan börjar dala så småningom så kan svanskotan ha hoppat ur led och då behövs den läggas tillrätta igen. Nu åker jag till Sverige på fredag och har inte smärtan börjat lägga sig nästa vecka så får det bli att uppsöka läkare. Tills dess är det stöd i alla lägesskiftningar som gäller.

//Ulrika

och det är farligt där ute.

intressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Om mariaulrika

Trött på att ha sommar så kort tid av året, trött på att månad efter månad skrapa snö och is från bilrutorna och omåttligt förtjust i den katalanska medelhavsstaden Tortosa så skaffade jag mig ett nytt liv i Tortosa, Spanien. En Olivfarm på en hektar med oliv-, mandel- och fikonträd. This is my story...
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Skadad, jag är skadad!

  1. Ditte skriver:

    Illa! Och så ont! Hoppas smärtan avtar, men det kan vara värt att kolla upp ryggen hemma för det kan sätta sig på andra ställen och visa sig långt senare.
    Läkande tankar till dig.
    Kram!

    Gilla

  2. Usch ja, att skada svanskotan gör förskräckligt ont. Stackars dig.

    Men en fråga, vad händer med Miriam när du åker till Sverige?

    Gilla

    • mariaulrika skriver:

      Ja förskräckligt ont är det. Fast bättre idag än igår. Miriam, hon åker med mig. Hon flyttar helt enkelt. Pass, biljett och allt är ordnat. Vueling får man ha små hundar med sig i kabinen, så jag tror det kommer bli jobbigt, men ok. Och det är gott så 🙂 Så hon immigrerar till Kalla Norden hon.

      Gilla

  3. Ingrid skriver:

    Hoppas att du mår bättre idag och slipper läkarbesök när du kommer till Sverige.
    Krya på dig!
    Kram, Ingrid

    Gilla

Kommentera

