Uppdatering, gatuhunden Miriam har fått ett entourage.

Ett stycket stray dog har haft tur. ”Ditt namn skall vara Miriam!”. Miriam nödmatas med bacon och smör. Allt för att få upp energinivån. Jag antar att hundförståsigpåare kanske skulle ha en uppfattning om val av nödfoder. Nu är det det hon matas med och hon har nog inte ätit mycket under en lång tid. På sikt blir det väl hundfoder antar jag.

Efter gårdagens drama och upprördheten lagt sig så har dottern systematiskt gått igenom voffsingen. Svansen är av, mager förstås, några ben skadade. Tunnhårig, men ganska ok ändå. Lämnar inte hjältarnas sida och sitter gärna och värmer sig inombords i kärleken från någons knä. Nästa punkt på agendan är, enligt uppgift, avlusning och avmaskning. Badad, mätt, kammad och med ”nya fina naglar” ser Miriam ut så här.

tacksamhet

Dottern är väl medveten om att det kanske går omkring någon där ute som undrar var hens hund är. Dottern har bestämt sig för att ägaren har förverkat sin rätt till Miriam. Strid väntar om någon gör anspråk på vovven. Miriam blir hos ungdomarna tills dom åker. Ett hundhem är lokaliserat i Tortosa och kontakt står på ”att göra listan”. Men nu ska Miriam först få vila och bli älskad av sina hjältar. Och vem kan älska som unga människor gör? Miriam har haft tur.

Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till hela den här dog rescue insatsen. Det går bara inte att säga att det var fel, det är trots allt en levande varelse.  Å andra sidan hur många gatuhundar finns det i Tortosa?  Nåväl. För Miriam verkar allt blivit gott. Jag är glad för Miriams skull. Inte alla hundar får komma tillbaka till livet på det sättet. Och så tycker jag att jag har en häftig och kompetent dotter!

//Ulrika

Jag har placerat min blogg i Norrtäljebloggkartan.se! Länkat till intressant.
Casa Ourika på Facebook.
Casa Ourika på Twitter.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Om mariaulrika

Trött på att ha sommar så kort tid av året, trött på att månad efter månad skrapa snö och is från bilrutorna och omåttligt förtjust i den katalanska medelhavsstaden Tortosa så skaffade jag mig ett nytt liv i Tortosa, Spanien. En Olivfarm på en hektar med oliv-, mandel- och fikonträd. This is my story...
Det här inlägget postades i Casa Ourika, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Uppdatering, gatuhunden Miriam har fått ett entourage.

  1. Ping: Nektariner och den spanska gatuhunden | Casa Ourika

Kommentera

